Bezorging
Wij leveren bestellingen van maandag t/m vrijdag tot 18:00 uur met uitzondering van feestdagen. De meeste artikelen kunnen we binnen 3-5 werkdagen leveren. Je kunt zelf de leverdatum kiezen tijdens het plaatsen van de bestelling. Let op: met uitzondering van levering op één van de Waddeneilanden.
De meeste bestellingen worden geleverd met een vrachtwagen van 18 meter lang. Is jouw adres moeilijk of niet bereikbaar met een 18 meter lange vrachtwagen? Of heb je een specifieke woonsituatie waar passend vervoer voor vereist is? Neem dan, ook als je twijfelt, contact op met onze klantenservice. Bekijk onze video om te zien hoe het logistieke proces in zijn werk gaat; van het klaarzetten van de order tot de levering bij jou voor de deur.
Bezorgkosten
Afhankelijk van het volume en gewicht van je bestelling wordt bepaald of deze met de pakketdienst of op een pallet geleverd. Het is ook mogelijk om de bestelling kosteloos af te halen bij onze afhaallocaties in Utrecht, Eindhoven en Enter. De tarieven voor pallet- en pakkettransport zijn:
Palletzending
€0,- tot €250,- | €47,50 |
€250,- tot €1.500,- | €95,- |
vanaf €1.500,- | gratis verzending |
Pakket
€0,- tot €150,- | €9,95 |
vanaf €150,- | gratis verzending |
Levering van je bestelling
- Bekijk onze video om te zien hoe wij leveren en of dit mogelijk is in jouw specifieke woonsituatie.
- Onze vrachtwagens van 18 meter lang zijn voorzien van een kraan voor de levering. Is de losplek niet toegankelijk met een kraan? Als alternatief kunnen we tegen een meerprijs van €50,- een alternatieve vrachtwagen inzetten. Neem hiervoor contact op met de klantenservice, zodat we passend vervoer kunnen regelen.
- Je ontvangt per telefoon, sms of mail een track&trace en/of aflevervenster van onze transporteur, uiterlijk om 10:00 uur op de dag van levering. De indicatie kan afwijken i.v.m. de omstandigheden op de weg. Let op: het kan voorkomen dat de transporteur er al voor 10:00 uur is.
- Heb je na 10:00 uur op de dag van levering nog geen track&trace of bericht van de transporteur ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice.
- Wil je de leverdatum wijzigen? Laat ons dit uiterlijk 2 werkdagen van tevoren vóór 10:00 uur weten.
- De bestelling wordt geleverd direct achter of naast de vrachtauto en zo dicht mogelijk bij het losadres. Houd er rekening mee dat levering in de (achter)tuin of op een oprit in de meeste gevallen niet mogelijk is.
- De inschatting van de chauffeur is leidend of iets wel of niet mogelijk is bij het lossen.
- Goederen worden niet over obstakels heen gelost (levering met een kraan). Zorg er dus altijd voor dat er ruimte is voor de chauffeur om de goederen te lossen.
- Bij palletzendingen moet er iemand aanwezig zijn om de levering in ontvangst te nemen, te controleren en de pakbon af te tekenen.
- Als je niet thuis bent bij een pakketverzending, kan het pakket ook bij de buren, op een later moment of bij een afhaalpunt worden geleverd.
- Bij levering op een camping of volkstuinencomplex wordt er geleverd tot de slagboom.
Afhalen
Je kunt je bestelling ook afhalen bij één van onze vestigingen in Utrecht, Eindhoven of Enter. Tijdens het bestellen kun je een afhaallocatie selecteren. Je kunt de bestelling op de geselecteerde afhaaldatum vanaf 09:30 uur afhalen. Nadat je de bestelling hebt geplaatst ontvang je een orderbevestiging waar deze informatie ook in staat vermeld. Zorg dat je deze orderbevestiging bij de hand hebt als je de bestelling gaat afhalen.
Tips
- Je kunt vooraf de losplaats van pallets bepalen en eventueel markeren en zorgen dat deze ruimte vrij toegankelijk is. Let op: de daadwerkelijke losplaats is altijd ter beoordeling van de chauffeur op een goed bereikbare en veilige plaats.
- Het is mogelijk dat je bestelling van meerdere locaties moet komen en in meerdere delen op de leverdatum wordt geleverd.