Bezorging
Wij leveren bestellingen van maandag t/m vrijdag, tussen +/- 07.00 en 20.00, feestdagen uitgezonderd. De meeste artikelen kunnen we na 3-5 werkdagen leveren. Je kunt zelf de leverdatum kiezen tijdens het plaatsen van de bestelling. Let op: met uitzondering van levering op één van de Waddeneilanden.
De meeste bestellingen worden geleverd met een vrachtwagen van 18 meter lang. Is jouw adres moeilijk of niet bereikbaar met een 18 meter lange vrachtwagen? Of heb je een specifieke woonsituatie waar passend vervoer voor vereist is? We bieden tegen additionele kosten een service aan om jouw bestelling zo dicht mogelijk aan huis te laten bezorgen. Is dit voor jou van toepassing? Neem dan, ook als je twijfelt, contact op met onze klantenservice. Bekijk onze video om te zien hoe het logistieke proces in zijn werk gaat; van het klaarzetten van de order tot de levering bij jou voor de deur.
Bezorgkosten
Afhankelijk van het volume en gewicht van je bestelling zal worden bepaald of deze met de pakketdienst of op een pallet wordt geleverd. Het is ook mogelijk om de bestelling kosteloos af te halen bij onze afhaallocaties in Utrecht en Enter. Daarnaast is het mogelijk om je bestelling met een extra service zo dicht mogelijk aan huis te laten leveren. Hiervoor kunnen additionele kosten in rekening worden gebracht. De standaardtarieven voor pallet- en pakkettransport zijn:
Palletzending
€0,- tot €1.500,- | €100,- |
vanaf €1.500,- | gratis verzending |
Pakket
€0,- tot €150,- | €9,95 |
vanaf €150,- | gratis verzending |
Levering van je bestelling
- Bekijk onze video om te zien hoe wij leveren en of dit mogelijk is in jouw specifieke woonsituatie.
- De manier van leveren staat beschreven op de orderbevestiging die je automatisch ontvangt na het betalen van je bestelling. Hier wordt aangegeven of je bestelling per pallet of per pakket wordt geleverd.
- Bij een palletlevering krijg je op de (werk)dag voor levering (einde middag) een mail van onze transporteur met een aflevervenster/tijdsindicatie, controleer ook je ongewenste mail/spam. Alleen in het bijzondere geval dat het erg druk is bij onze transporteurs krijg je pas op de ochtend van levering voor 10:00 uur bericht. Let op, de indicatie kan afwijken n.a.v. omstandigheden op de weg of de doorloopsnelheid bij voorgaande losadressen.
- Wil je eerder weten wie de transporteur van de palletlevering is of heb je op de dag van levering na 10.00 uur nog geen bericht ontvangen (check ook je ongewenste mail/spam)? Neem dan contact op met onze klantenservice.
- Onze vrachtwagens van 18 meter lang zijn voorzien van een kraan voor de levering. Is het afleveradres niet bereikbaar met een 18 meter lange vrachtwagen of is de losplek niet toegankelijk met een kraan? En wil je de bestelling zo dicht mogelijk aan huis laten leveren? Hiervoor bieden we een extra service aan tegen additionele kosten. Neem hiervoor contact op met de klantenservice, zodat we passend vervoer kunnen regelen. Indien er gebruik wordt gemaakt van de extra service, dan ontvang je van onze klantenservice bericht met een Pay.nl betaallink om de additionele kosten te voldoen.
- Blijkt tijdens de aflevering dat het afleveradres niet bereikbaar is met een 18 meter vrachtwagen met kraan (en is dit niet vooraf besproken met de klantenservice). Dan wordt de bestelling op de eerst mogelijke plek gelost en ben je zelf verantwoordelijk om het vanaf dit punt naar de gewenste plek te verplaatsen. Hierbij is de inschatting van de chauffeur ter plekke altijd leidend.
- Wil je de leverdatum wijzigen? Laat ons dit uiterlijk 2 werkdagen van tevoren vóór 10:00 uur weten.
- De bestelling wordt geleverd direct achter of naast de vrachtauto en zo dicht mogelijk bij het losadres. Houd er rekening mee dat levering in de (achter)tuin of op een oprit in de meeste gevallen niet mogelijk is.
- De inschatting van de chauffeur is leidend of iets wel of niet mogelijk is bij het lossen.
- Goederen worden niet over obstakels heen gelost (levering met een kraan). Zorg er dus altijd voor dat er ruimte is voor de chauffeur om de goederen te lossen.
- Bij palletzendingen moet er iemand aanwezig zijn om de levering in ontvangst te nemen, te controleren en de pakbon af te tekenen.
- Een levering per pakket wordt altijd door TG koeriers uitgevoerd. TG koeriers maakt gebruik van een landelijk netwerk van lokale transporteurs. Er komt dus een lokale transporteur aan de deur.
- Voor een pakketlevering ontvang je de dag voor levering een aankondigingsmail van onze transporteur TG koeriers. Op de ochtend van levering ontvang je nog een mail met een geschat aflevervenster.
- Als je niet thuis bent bij levering van een pakketverzending ontvang je een briefje in de bus met informatie en instructies. Het pakket kan ook bij buren aangeboden worden, of naar een afhaalpunt (packs depot) in de buurt worden geleverd. Indien je pakket naar een afhaalpunt is doorgestuurd heb je 5 dagen de tijd om contact op te nemen (zie ontvangen briefje in de bus) om het pakketje op te halen. Na deze 5 dagen zal het pakketje retour verzonden worden naar Tuinvisie.
- Controleer bij ontvangst of zo snel mogelijk na ontvangst je bestelling of deze compleet is. Let hierbij op beschadigingen en of de bestelde en geleverd aantallen overeenkomen met de bestelling en de pakbon. Neem zo snel mogelijk contact op met de klantenservice als je een afwijking constateert.
- Bij levering op een camping of volkstuinencomplex wordt er geleverd tot de slagboom.
Afhalen
Je kunt je bestelling ook afhalen bij één van onze vestigingen in Utrecht of Enter. Tijdens het bestellen kun je een afhaallocatie selecteren. Je kunt de bestelling op de geselecteerde afhaaldatum vanaf 09:30 uur afhalen. Nadat je de bestelling hebt geplaatst ontvang je een orderbevestiging waar deze informatie ook in staat vermeld. Zorg dat je deze orderbevestiging bij de hand hebt als je de bestelling gaat afhalen en controleer meteen of er afwijkingen zijn.
Het is alléén mogelijk om je bestelling op werkdagen af te halen, het is niet mogelijk om je bestelling op een zaterdag en/of feestdag af te halen.
Tips
- Je kunt vooraf de losplaats van pallets bepalen en eventueel markeren en zorgen dat deze ruimte vrij toegankelijk is. Let op: de daadwerkelijke losplaats is altijd ter beoordeling van de chauffeur op een goed bereikbare en veilige plaats.
- Bij leveringen met onze 18 meter vrachtwagen is het belangrijk dat jouw locatie voldoende ruimte biedt voor een veilige en gemakkelijke toegang. Indien je twijfelt over de toegankelijkheid van je locatie, bieden we je de service aan om jouw levering, tegen additionele kosten, zo dicht mogelijk bij je deur te krijgen. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
- Bij uitzondering is het mogelijk dat je bestelling van meerdere locaties moet komen en in meerdere delen op de leverdatum wordt geleverd.