Veelgestelde vragen
Heb je een vraag over jouw bestelling, de producten of de verwerking hiervan? Wij hebben de veelgestelde vragen van onze klanten hieronder voor je verzameld. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Stuur een mail naar [email protected] of neem telefonisch contact op met 085-0804030.
Direct naar categorie
Vragen over Tuinvisie
1. Ga naar het assortiment en klik op een product naar keuze.
2. Voer in hoeveel stuks je nodig hebt, of bereken het aantal stuks door middel van het benodigde oppervlak in te vullen (m²).
3. Klik op 'In het winkelmandje'.
4. Wanneer je alle producten die je nodig hebt aan het winkelmandje hebt toegevoegd, kun je klikken op 'Naar de kassa' op de balk die verschijnt aan de rechterkant van de pagina. Óf klik rechtsboven op de pagina op het icoontje van het winkelwagentje.
5. Hier kan je inloggen indien je al een account hebt. Anders kan je onder 'Nieuw bij Tuinvisie' je gegevens invullen en een account aanmaken.
6. Controleer het factuur- en verzendadres, kies een betaal- en verzendwijze en kies een datum voor de levering/het afhaalmoment.
7. Indien alles is ingevuld en klopt, ga je verder door op de knop 'order verzenden' te klikken. Vergeet niet de algemene voorwaarden te lezen en aan te vinken.
8. Ga verder door de stappen van het door jou gekozen betaalmiddel te doorlopen.
9. Wanneer de betaling is gelukt ontvang je een e-mail met een bestelbevestiging.
10. Heb je nog vragen over je bestelling? Bekijk dan onze klantenservice pagina, hier staan ook onze contactgegevens of wellicht wordt je vraag beantwoord in één van de veelgestelde vragen.
Onze klantenservice is per telefoon of e-mail bereikbaar op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur: [email protected] / 085-0804030
Je kunt proberen het wachtwoord te resetten. Je ontvangt dan een mail met een link. Volg de instructies in de mail (controleer ook je ongewenste e-mail). Lukt dit niet? Dan kun je altijd nog contact opnemen met de klantenservice. Het is niet mogelijk om een nieuw (tweede) account aan te maken met hetzelfde e-mail adres, een e-mail adres kan maar 1 keer gebruikt worden.
Vragen over het bestelproces
De bestelling wordt geleverd direct achter of naast de vrachtauto en zo dicht mogelijk bij het losadres. Houd er rekening mee dat levering in de (achter)tuin of op een oprit in de meeste gevallen niet mogelijk is. De inschatting van de chauffeur is leidend of iets wel of niet mogelijk is bij het lossen. Goederen worden niet over obstakels heen gelost (levering met een kraan), dus zorg er altijd voor dat er ruimte is voor de chauffeur om de goederen te lossen. Bij palletzendingen dient er iemand aanwezig te zijn om de levering in ontvangst te nemen, te controleren en de pakbon af te tekenen. Bij pakketverzendingen kan het pakket ook bij de buren, op een later moment of bij een afhaalpunt geleverd worden als je niet thuis bent. Bij levering op een camping wordt er alleen geleverd tot de slagboom. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie of neem contact op met de klantenservice.
Je krijgt een track&trace of aflevervenster van onze transporteur. Bij levering door een pakketdienst ontvang je om uiterlijk 10:00 uur op de dag van levering een Track&Trace. Bij palletleveringen ontvang je over het algemeen één dag voor levering, einde middag, een e-mail/sms van onze transporteur met een indicatie van de levertijd (check ook je ongewenste mail/spambox) of een telefoontje van onze klantenservice. De indicatie kan afwijken i.v.m. de omstandigheden op de weg en/of doorloopsnelheid bij voorgaande afleveradressen. Alleen in het bijzondere geval dat het erg druk is bij onze transporteurs kan het voorkomen dat je pas op de ochtend van levering, voor 10 uur, een bericht krijgt van onze transporteur. Heb je op de dag van levering na 10.00 uur nog geen indicatie ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Vanaf € 750,- vervallen de verzendkosten bij palletzendingen. Vanaf € 150,- vervallen de verzendkosten bij verzending via een pakketdienst. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Het is mogelijk om te betalen vanuit een bouwdepot. De gemakkelijkste manier is wanneer je het zelf voorschiet en de betaling voldoet via Ideal. Wij sturen je de factuur en die kun je weer bij het bouwdepot indienen. Indien het niet mogelijk is om eerst via Ideal te betalen, dan kun je het beste even contact opnemen met onze klantenservice. We zoeken samen naar een passende oplossing.
Het is mogelijk om grote aantallen van één specifiek of verschillende producten te bestellen via de webshop. Als het product niet (voldoende) op voorraad is, kun je contact opnemen met onze klantenservice. Dan bekijken we wat de mogelijkheden zijn. In het bijzondere geval dat (een deel van) je bestelling niet uitgeleverd kan worden, dan nemen wij contact met je op. Wanneer je bestelling gewoon uitgeleverd kan worden, verloopt de levering als normaal.
Afhankelijk van het volume en gewicht van je bestelling wordt bepaald of deze met de pakketdienst of op een pallet wordt geleverd. Wij leveren bestellingen van maandag t/m vrijdag tot 18:00 uur met uitzondering van feestdagen. De meeste artikelen kunnen we binnen 3-5 werkdagen leveren. Je kunt zelf de leverdatum kiezen tijdens het plaatsen van de bestelling. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Een bestelling kan alleen afgerond worden als er een betaalwijze is gekozen en voltooid is. Je kunt hierbij ook kiezen voor achteraf betalen (Afterpay/Riverty). Je betaalt dan pas daadwerkelijk nadat de levering heeft plaatsgevonden. Lees hier meer over de betaalmethodes.
Een groot deel van ons assortiment (voorraad)artikelen kunnen we na 3 werkdagen leveren. Artikelen die niet standaard op voorraad zijn hebben een afwijkende levertijd.
Het is ook mogelijk om achteraf te betalen. Dit kan via Riverty (Afterpay). Kijk hier voor alle betaalmogelijkheden. Het is niet mogelijk om bij levering te betalen of om deels vooraf en deels achteraf te betalen.
De verzendkosten worden in onze webshop automatisch berekend op basis van de orderwaarde en levermethode van je bestelling. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie.
De bestelling wordt geleverd direct achter of naast de vrachtauto en zo dicht mogelijk bij het losadres. Houd er rekening mee dat levering in de (achter)tuin of op een oprit in de meeste gevallen niet mogelijk is. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Het is voor consumenten op de website niet mogelijk een offerte aan te vragen. Wil je toch een offerte ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice.
Als je nog een geldige hello-home kortingscode hebt, neem dan contact op met de klantenservice. We kijken dan of we de kortingscode kunnen omwisselen voor een Tuinvisie kortingscode.
In de winkel kan je met zowel Pin als contant betalen. Op de webshop van Tuinvisie kun je betalen met: Ideal, creditcard (Mastercard en Visa), (Riverty) Afterpay en Bancontact. Klik hier voor meer informatie over de verschillende betaalmogelijkheden.
1. Ga naar het assortiment en klik op een product naar keuze.
2. Voer in hoeveel stuks je nodig hebt, of bereken het aantal stuks door middel van het benodigde oppervlak in te vullen (m²).
3. Klik op 'In het winkelmandje'.
4. Wanneer je alle producten die je nodig hebt aan het winkelmandje hebt toegevoegd, kun je klikken op 'Naar de kassa' op de balk die verschijnt aan de rechterkant van de pagina. Óf klik rechtsboven op de pagina op het icoontje van het winkelwagentje.
5. Hier kan je inloggen indien je al een account hebt. Anders kan je onder 'Nieuw bij Tuinvisie' je gegevens invullen en een account aanmaken.
6. Controleer het factuur- en verzendadres, kies een betaal- en verzendwijze en kies een datum voor de levering/het afhaalmoment.
7. Indien alles is ingevuld en klopt, ga je verder door op de knop 'order verzenden' te klikken. Vergeet niet de algemene voorwaarden te lezen en aan te vinken.
8. Ga verder door de stappen van het door jou gekozen betaalmiddel te doorlopen.
9. Wanneer de betaling is gelukt ontvang je een e-mail met een bestelbevestiging.
10. Heb je nog vragen over je bestelling? Bekijk dan onze klantenservice pagina, hier staan ook onze contactgegevens of wellicht wordt je vraag beantwoord in één van de veelgestelde vragen.
Dit is over het algemeen niet mogelijk, we leveren alleen in Nederland. Eventueel kunnen we in bepaalde gevallen een uitzondering maken, neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Wij leveren alleen op werkdagen en nooit op feestdagen.
Bij levering op een camping of volkstuinencomplex wordt er alleen geleverd tot de slagboom. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Wij leveren op werkdagen van maandag tot en met vrijdag, feestdagen uitgezonderd.
Vragen over mijn bestelling
Goed dat het je is opgevallen! Wij kijken graag hoe we dit voor je kunnen corrigeren. Neem zo snel mogelijk contact met onze klantenservice.
Je krijgt een track&trace of aflevervenster van onze transporteur. Bij levering door een pakketdienst ontvang je om uiterlijk 10:00 uur op de dag van levering een Track&Trace. Bij palletleveringen ontvang je over het algemeen één dag voor levering, einde middag, een e-mail/sms van onze transporteur met een indicatie van de levertijd (check ook je ongewenste mail/spambox) of een telefoontje van onze klantenservice. De indicatie kan afwijken i.v.m. de omstandigheden op de weg en/of doorloopsnelheid bij voorgaande afleveradressen. Alleen in het bijzondere geval dat het erg druk is bij onze transporteurs kan het voorkomen dat je pas op de ochtend van levering, voor 10 uur, een bericht krijgt van onze transporteur. Heb je op de dag van levering na 10.00 uur nog geen indicatie ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Wanneer een betaling niet voltooid is, dan is de bestelling niet afgerond en wordt de order uiteindelijk automatisch geannuleerd. In de tussentijd ontvang je een mail met een herinnering dat de betaling niet voltooid is en kun je deze via de link in de mail alsnog voltooien. Of je kunt via de website inloggen op je account en hier de betaling alsnog afronden.
Je kunt een briefje op de deur hangen met je telefoonnummer, zodat de chauffeur weet dat je zo terug bent (binnen 15 min.).
De bestelling wordt geleverd direct achter of naast de vrachtauto en zo dicht mogelijk bij het losadres. Houd er rekening mee dat levering in de (achter)tuin of op een oprit in de meeste gevallen niet mogelijk is. Bekijk ook onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Wij vinden het belangrijk dat jouw ervaring met ons zo prettig mogelijk is. Indien je een klacht of opmerking hebt, laat dit ons weten via de klantenservice. Dan gaan we in overleg bekijken of en hoe we jouw klacht kunnen oplossen. Kijk hier voor meer informatie.
Wanneer een betaling niet voltooid is, dan is de bestelling niet afgerond en wordt de order uiteindelijk automatisch geannuleerd. In de tussentijd ontvang je een mail met een herinnering dat de betaling niet voltooid is en kun je deze via de link in de mail alsnog voltooien. Of je kunt inloggen op je account en hier de betaling alsnog afronden.
Ons advies is om de stratenmaker of hovenier een aantal dagen na levering in te plannen. Als er onverhoopt ergens iets mis gaat (bijvoorbeeld een vrachtwagen met een lekke band of transportschade) dan is er nog wat speling om dit te herstellen. Kosten voor gemaakte kosten van derde partijen kunnen we niet vergoeden.
Ons advies is om de stratenmaker of hovenier een aantal dagen na levering in te plannen. Als er onverhoopt ergens iets mis gaat (bijvoorbeeld een vrachtwagen met een lekke band of transportschade) dan is er nog wat speling om dit te herstellen. Kosten voor gemaakte kosten van derde partijen kunnen we niet vergoeden.
Om een nieuwe lever- of afhaaldatum af te spreken vragen we je contact op te nemen met de klantenservice. Dit kan tot uiterlijk 3 werkdagen voor de geselecteerde leverdatum (of 2 werkdagen vóór 10.00 's ochtends, mits telefonisch).
Je krijgt een track&trace of aflevervenster van onze transporteur. Bij levering door een pakketdienst ontvang je om uiterlijk 10:00 uur op de dag van levering een Track&Trace. Bij palletleveringen ontvang je over het algemeen één dag voor levering, einde middag, een e-mail/sms van onze transporteur met een indicatie van de levertijd (check ook je ongewenste mail/spambox) of een telefoontje van onze klantenservice. De indicatie kan afwijken i.v.m. de omstandigheden op de weg en/of doorloopsnelheid bij voorgaande afleveradressen. Alleen in het bijzondere geval dat het erg druk is bij onze transporteurs kan het voorkomen dat je pas op de ochtend van levering, voor 10 uur, een bericht krijgt van onze transporteur. Heb je op de dag van levering na 10.00 uur nog geen indicatie ontvangen? Neem dan contact op met de klantenservice. Bekijk onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Iedereen mag tekenen voor ontvangst mits deze persoon meerderjarig is (bijvoorbeeld buren of familie). Daarnaast kun je de leverdatum tot 3 dagen voor levering nog aanpassen via de klantenservice.
Neem even contact op met de klantenservice om samen te bekijken of dit nog mogelijk is.
Neem even contact op met de klantenservice om samen te bekijken of dit nog mogelijk is.
Je kunt je bestelling tot 3 werkdagen voor levering kosteloos annuleren. Neem hiervoor contact op met de klantenservice.
Neem even contact op met de klantenservice om samen te bekijken of dit nog mogelijk is.
Afhankelijk van het volume en gewicht van je bestelling wordt bepaald of deze met de pakketdienst of op een pallet geleverd. Palletleveringen worden normaal gesproken met een 18m lange vrachtwagen met kraan geleverd. Wij leveren van maandag t/m vrijdag met uitzondering van feestdagen. De meeste artikelen kunnen we na 3-5 werkdagen leveren. Bekijk ook onze pagina over bezorging voor meer informatie.
Je kunt proberen het wachtwoord te resetten. Je ontvangt dan een mail met een link. Volg de instructies in de mail (controleer ook je ongewenste e-mail). Lukt dit niet? Dan kun je altijd nog contact opnemen met de klantenservice. Het is niet mogelijk om een nieuw (tweede) account aan te maken met hetzelfde e-mail adres, een e-mail adres kan maar 1 keer gebruikt worden.
Heb je een verkeerd of beschadigd product ontvangen? Onze excuses hiervoor! Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We zullen samen bekijken hoe we het zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen. Mogelijk vragen we je om foto's te maken en deze door te sturen.
Tijdens het bestellen is het verplicht om zelf de leverdatum te selecteren. Na het voltooien van de betaling ontvang je een orderbevestiging per mail. Hier is deze leverdag ook vermeld. Als je een account hebt aangemaakt kun je de leverdag ook terugvinden als je inlogt en je bestelling selecteert.
Vragen over service, klachten of retouren
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. We mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je hebt aangetoond deze te hebben verstuurd.
Het product mag uitgepakt en gebruikt worden zover nodig is om te kunnen beoordelen of je het wil houden. Verwerkte en in gebruik genomen producten kunnen niet meer kosteloos retour genomen worden. Het verwerken van bijvoorbeeld tegels en tuinhout staat gelijk aan het in gebruik nemen van deze producten. Verwerkte en in gebruik genomen producten kunnen niet meer kosteloos retour genomen worden. We brengen voor deze producten waardevermindering in rekening en in combinatie met de kosten voor het retour halen resulteert dit over het algemeen in een negatief bedrag. Twijfel je? Neem dan contact op met onze klantenservice. Kijk op onze pagina over retourneren voor meer informatie over het retourproces.
Deze krijg je niet automatisch. Wil je een retourbevestiging of creditnota? Geef dit aan tijdens je contact met de klantenservice.
Heb je een verkeerd of beschadigd product ontvangen? Onze excuses hiervoor! Neem zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. We zullen samen bekijken hoe we het zo snel mogelijk voor je kunnen oplossen. Mogelijk vragen we je om foto's te maken en deze door te sturen.
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgaven van reden de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Zie ook onze pagina over retourneren. Indien het een garantiekwestie betreft, vind je er hier meer informatie over.
Wij komen de pallets niet ophalen, ook niet bij pallets met statiegeld. Vaak zijn er lokale partijen waar je statiegeldpallets weer kan inleveren of kan laten ophalen.
Als consument ben je niet verplicht een reden op te geven. Het kan zijn dat we hier wel naar vragen. Wij zijn immers altijd op zoek naar verbeterpunten. Wanneer je een product wilt retourneren voor garantie, dan is het wel belangrijk om de reden aan te geven. Kijk op onze pagina voor retourneren voor meer informatie over het retourneerproces.
Er zit geen statiegeld op lege big bag zakken. Deze mogen over het algemeen bij het restafval.
Het retour verzenden van producten is op eigen risico. De bewijslast ligt bij de verzender/consument. Bij producten met een hoge waarde adviseren we deze aangetekend en/of met een verzekeringsservice te verzenden. Als wij de retour afhaling met onze transporteur hebben ingepland, dan ben je verantwoordelijk tot het moment dat de transporteur de producten in zijn vrachtwagen heeft geladen. Kijk op onze pagina over retourneren voor meer informatie over het retourneerproces.
Indien je een klacht hebt over onze producten of onze service, dan kun je contact met ons opnemen per mail of telefoon. Je krijgt van ons binnen 14 dagen na ontvangst van je klacht een inhoudelijke reactie. Indien je niet tevreden bent met de afhandeling van je klacht, dan kun je deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel (www.sgc.nl) of aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/). Kijk hier voor meer informatie.
Binnen 14 dagen na ontvangst kun je (een deel van) je bestelling retourneren. Kijk op onze pagina over retourneren voor de volledige uitleg over het retourproces.
Normaal gesproken worden de retourkosten verrekend met de waarde van de retour ontvangen artikelen. Als je daarnaast nog een bestelling wil plaatsen, dan kun je dit het beste doen in een nieuwe bestelling.
Vragen over producten en de verwerking
Advies over het verwerken van onze producten vind je op de productpagina op onze website en/of op de verpakking van het product. Daarnaast hebben we een verzameling van klusadviezen en verwerkingsvoorschriften. Mocht je er nog niet uitkomen, neem dan contact op met onze klantenservice voor meer informatie.
Wij bieden (nog) geen samples aan. Je kunt wel een groot deel van onze producten in het echt zien in een van onze inspiratietuinen. Hier kun je ook advies krijgen van onze experts! Let op: wij raden aan om eerst een afspraak te maken.
Vragen over de inspiratie tuinen
Bij een bezoek aan onze winkel in Utrecht of Eindhoven kun je ter plekke een bestelling plaatsen en deze met de pin of contant betalen. Producten uit de winkel kun je meteen meenemen. Indien producten gepickt moeten worden kun je ze niet onmiddellijk meenemen. De bestelling dient dan eerst te worden klaargezet door een medewerker. Het is niet mogelijk om een bestelling online te plaatsen en deze pas bij afhaling te betalen. De betaling moet bij het plaatsen van de order worden voldaan.
Wij hebben in Utrecht en Eindhoven inspiratietuinen om inspiratie op te doen en om producten te bekijken. We adviseren om een afspraak te maken.
Catalogussen zijn beschikbaar in de winkels en inspiratietuinen. Daarnaast kun je de catalogus hier ook digitaal bekijken en/of bestellen.
Uiteraard ben je welkom om een kijkje te nemen in onze inspiratietuinen en winkels. Wil je zekerheid dat er iemand beschikbaar is om je te adviseren? Dan raden we aan om een afspraak te maken.
De openingstijden verschillen per locatie. Klik hier voor de actuele openingstijden en contactgegevens per locatie.
Het is mogelijk om de bestelling af te halen bij één van onze vestigingen in Utrecht, Eindhoven of Enter. Tijdens het bestellen kun je één van de afhaallocaties selecteren. Je kunt je bestelling op de geselecteerde afhaaldatum vanaf 09.30 uur afhalen. Het is niet mogelijk om een bestelling te plaatsen in onze webshop en deze meteen dezelfde dag op te halen bij de afhaallocatie. Bij een bezoek aan onze winkels en/of inspiratietuinen kun je producten die hier op voorraad liggen afrekenen en meteen meenemen. Bekijk ook onze pagina over bestellen en betalen voor meer informatie.